Vyhledávání zboží Informace
Zde se nacházíte: / Reklamační řád

Reklamační řád

Reklamační řád spol. Centel, s.r.o. platný od 1.9.2011

Všeobecná ustanovení

Reklamační řád společnosti Centel, s.r.o., IČ 28219881, se sídlem Štítného 105/6, 130 00 Praha 3, zapsaná v obchodním rejstříku, vedeného Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 133353 v Praze, jednající jednatelem společnosti panem Josefem Petrýdesem se vztahuje na spotřební zboží, u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady. Kupující, kterým může být podnikatel, anebo spotřebitel, je povinen se seznámit s reklamačním řádem a všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s níže uvedeným reklamačním řádem.

Reklamační řád se řídí právní úpravou obsaženou v zákoně č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník a v zákoně č. 634/1992 Sb., Zákon na ochranu spotřebitele. Reklamační řád společnosti je platný i v případě, že kupující není v roli spotřebitele, ale podnikatele s nimž je uzavírána kupní smlouva nebo smlouva o spolupráci podle zák. č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník. Pro vyloučení pochybností tento reklamační řád nezakládá jakékoli vymahatelné nároky vůči společnosti, nejsou-li dány právním předpisem nebo smlouvou.

Převzetím zboží u podnikatelů je okamžik jeho předání prvnímu přepravci. V případě je-li kupujícím spotřebitel, je okamžikem převzetí zboží převzetí od dopravce.

Jako záruční list slouží nákupní doklad (faktura) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo).

Délka záruky

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na záručním listě. Zákonná záruční doba je obecně 24 měsíců pro spotřebitele. Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Délka záruční doby je vždy vyznačena na záručním listě. Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění Reklamace do jejího vyřízení. Dojde-li k výměně Zboží, začíná běžet záruční doba znovu od převzetí nového Zboží.

Zákonná záruční doba může podléhat dané výjimce - zboží prodávané se slevou. Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci. U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

Záruční podmínky

Kupující je povinen při dodání zboží překontrolovat spolu dle přepravního listu s dopravcem stav zásilky (poškození krabice, počet balíků aj.). Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou. (Pozn.: pokud kupující poškozenou zásilku převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce a neprodleně tuto skutečnost zaslat emailem na adresu: obchod@vseprofttx.cz). Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

Místo pro uplatnění reklamace je Růžová 852, 250 64 Hovorčovice, a to po telefonické dohodě +420 602 386 391.

Kupující je povinen doložit platnost záruky předložením nákupního dokladu. V případě, že bylo zboží v minulosti reklamováno, doloží doklad o reklamaci. Předložené doklady musí mít stejné sériové číslo, jako na reklamovaném výrobku.

Záruka nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti.

Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí produktu a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno. Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace.

Kupující je povinen vyplnit reklamační formulář. Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím.

Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží, a nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

Způsob vyřízení reklamace

Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní ode dne následujícího po uplatnění reklamace kupujícím. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který je podnikatel a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.

V závislosti na povaze vady má kupující při uplatnění zákonné záruky tato práva:

V případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, má kupující právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy (objednávky). V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat.

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, prodávající je oprávněn vadné zboží vyměnit za zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.

Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován; dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží).

Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace. O vyřízení je zákazník informován e-mailem, který uvedl již při nákupu. V případě slevy nelze později reklamovat zboží pro vadu, za niž byla sleva poskytnuta.

V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být úprava provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60 dnů od data podání reklamace) je prodávající, dle § 656 občanského zákoníku, oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění.

Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost OP.

VRÁCENÍ ZBOŽÍ BEZ UDÁNÍ DŮVODU DO 14 DNŮ

V případě, že jste spotřebitel, máte podle zákona č. 367/2000, § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží

Jako spotřebitel máte právo i na vrácení ceny dopravného, a to v případě nerozbaleného a nepoužitého zboží ve 14 denní lhůtě při vrácení zboží bez udání důvodu.

Upozornění: V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť obchodní zákoník tuto možnost neuvádí.

Podmínky pro vrácení peněz jsou:

Zboží musí být neporušené, bez známek užívání nebo opotřebování, schopné dalšího prodeje.

Zboží si můžete vyzkoušet. Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení. Zboží může být použito, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít Centel, s.r.o., s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě. S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.

Zákazník musí odeslat zásilku do 14 dnů od obdržení zboží.

V případě, že chcete zboží zasílat poštou, tak žádáme pouze doporučeně, ne dobírkou.

Ve vrácené zásilce musí být vložena kopie faktury.